2010/11/10

Mummo-indeksi

Pohdimme taannoin ystävättärien kanssa mummo-indikaattoreita, joilla omaa ikäihmistymistään voi luotettavasti seurata. Täytän itse ainakin seuraavia kohtia:

Sisustus
Tekisi mieli laittaa pitsiliina television päälle. Pienet somat esineet ovat täyttäneet hyllynpäällisiä. Toisaalta on aika luopua turhasta tavarasta. Mihin ihminen tätä kaikkea rojua oikein tarvitsee?

Media
Toosasta tulee nykypäivänä vain roskaa, kaiken maailman tosi-tv-hömpötystä ja älämölöä. Nopeita leikkauksia, sirinää ja poksahtelua, mitä se semmoinen journalismi oikein on? Missä ovat vanhat kunnon keskusteluohjelmat? Onneksi on vielä Radio Suomi ja Ylen ykkönen.


Oma keho
Kroonisten vaivojen päivittely puolitutuille ihmisille on antoisaa, tai ei siinä ainakaan mitään hävettävää ole. Nykyään keho tarvitsee paljon enemmän unta kuin nuorena. En tingi unesta edes hyvän seuran vuoksi.

Liikunta
Jos jotain on pakko liikkua, niin juoksuaskelia en ainakaan ota. Pitkä ja hidas kävelylenkki kihtisen koiran kanssa kuulostaa ihanteelliselta. Voisin myös mennä ikäihmisten kuntosalivuorolle, jossa saa hissukseen tehdä omaan tahtiin ja tuijotella sivusilmällä Emmerdalea.


Seuranpito
Keskusteleminen on yliarvostettua. Eikö voitaisi vaan olla ihan hiljaa kaikki ja nauttia toistemme seurasta? Huonekasvit ovat parasta juttuseuraa, kun eivät keskeytä jatkuvasti.

Työnteko
Montako päivää on vielä eläkkeelle? Eläkeläisenä saisi ainakin keskittyä itseään kiinnostaviin asioihin, kuten kansanopiston vesivärimaalauskurssiin, kirpputorilla kahvitteluun ja villasukissa hissutteluun.

Onko vielä muitakin indikaattoreita? Saattakaa ne koko kansan tietoisuuteen!

3 kommenttia:

  1. Ihana blogi! Pitsiliina telkkarin päällä tuo ihania muistoja lapsuudesta. Nuo nykypäivän littanat mallit eivät kovin kauniisti pitsiliinoja kannattele :D

    Tulen toistekin!

    Raisa

    VastaaPoista
  2. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista

Ilahdun kommentistasi! Thank you for your comment!