2009/07/16

Tukkanuottasilla

Pidän järjettömästi uudesta hiustyylistäni. Ensimmäistä kertaa vuosiin kampaaja osasi leikata juuri sellaiset kuin halusin. Kotiin päästyäni kysyin perheen miesväeltä mielipiteitä. Yksivuotias ei sanonut mitään. Nelivuotias sanoi minun näyttävän kaljulta. Mies sanoi: vaatiihan se totuttelemista. Onneksi itsetuntoni ei murene moisesta.



Kampaajalla käyminen on palkitsevaa lopputuloksen onnistuessa, mutta en tiedä vieläkään pidänkö varsinaisesta istumaosuudesta. Saahan siinä lukea aikakauslehtiä, ja kerrankin joku pesee minun hiukseni.

Mutta en kuitenkaan ole täysin rentoutunut, tunnen oloni kömpelöksi. En tiedä pitäisikö minun viihdyttää kampaajaa vai hänen minua. Mistä sitä oikein juttelisi. On kuin lääkärissä kävisi. Lisäksi pelkään, että kampaaja alkaa sättiä minua huonosta hiustenhoidosta. Eräälle kampaajalle myönsin avoimesti käyttäväni suomalaista saunasampoota. Hän pyöritteli silmiään, ja ymmärsin tehneeni suurta vääryyttä.



Minulla ei myöskään ole omaa kampaajaa. Jotkut käyvät vuodesta toiseen samassa putiikissa, mutta minä kokeilen ja vaihtelen. En osaa sitoutua. Mitä jos se seuraava olisikin ihan täydellinen, eihän sitä voi aloilleen jämähtää.



Tämän nykyisen kelkassa aion pysyä jonkin aikaa. Sanovat perheen miehet mitä tahansa.

5 kommenttia:

  1. Ongelmallisen hiuslaatuni takia on tullut käytyä vakiokampaajalla jo vuosikausia. Jos joskus olen hetkellisesti mennyt oudolle kampaajalle, saa aina alkajaisiksi kuunnella "voi kauhea, kuinka paksu tukka"-kauhistelun eikä lopputuloskaan ole hyvä jos parturi ei ole tottunut sitä kaapelia leikkaamaan. Vakioparturilla välttää myös shamppookeskustelun (tietyn ajan jälkeen, kun parturi käsittää, että vääntö on tuloksetonta).

    VastaaPoista
  2. Kivan näköinen tukkatyyli! Itse olen käynyt vuodesta 1998 samalla kampaajalla enkä osaa vaihtaa... hän kyllä leikkaa oikein hyvin ja olen aina tulokseen tyytyväinen, mutta itse en osaa asetella haiveniani sitten mitenkään. Nyt maaliskuussa kampaaja vienosti ehdotti, että leikattaisiinko tällä kertaa vähän enemmän, ja niinpä vuosikausia vanha polkkatukkatyylini sai väistyä tuommoisen aikalailla sinuntyylisesi vaihtoehdon tieltä. Olen ollut kyllä tähänkin tosi tyytyväinen :-)

    VastaaPoista
  3. Hirvi: Onneksi hiusongelmasi on noin päin, eivät ainakaan kauhistele tukan huonoa laatua, näinkin olen kuullut tehtävän. ;)

    Kissaemo: Kiitokset kehuista! Näinkin sinun tukkatyylistäsi kuvia blogissasi. Tykkäsin kyllä polkan päivityksestä!

    VastaaPoista
  4. Kiva tyyli=) Se on aina ihanaa, jos onnistuu saamaan sitä mitä haluaa, useinhan näin ei välttämättä kampaajalla ole. Lähin kampaajani oli sellainen kokemus ettei tarvitse takaisin mennä! Selitin mitä halusin, jonka hän tyrmäsi täysin ja pakkosyötti oman "visionsa", lopputulos oli kaamea!!! Seuraavalla viikolla menin korjauttelemaan hänelle tukkaa, jota inhosin, ja hän valitt että vien maksavan asiakkaan paika istumalla siinä ilmaiseksi!!!

    VastaaPoista
  5. Jarna: itse olen törmännyt siihen, että kampaajat eivät halua toteuttaa visioita. Olen joskus pyytänyt heiltä ammattilaisen mielipidettä siitä mikä sopisi, mutta ovat kieltäytyneet kunniasta. Sinun tarinasi jälkeen ymmärrän paremmin miksi ;)

    VastaaPoista

Ilahdun kommentistasi! Thank you for your comment!